به فروشگاه ما خوش آمدید ، پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما هستیم .

استارت ال 90 اصلی

خرید استارت اورجینال به علت کیفیت بالای آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، بنابراین با خرید استارت ال 90 اصلی می توانید از عمر مفید و طولانی مدت آن برخوردار شوید و با توجه به اهمیت بالای این قطعه در خودرو، دغدغه ی خرابی در مدت زمان کوتاه را نداشته باشید.

 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740

هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد.

                     

ادامه مطلبShow less
0 تومان بدون مالیات
شرمنده موجود نیست
در صورت در دسترس بودن به من اطلاع بده
موجود شد خبرم کن
مرجع:
L89
دوست داشتن8
نام تجاری:
توضیحات

استارت چیست؟

 

استارت ال 90 یک موتور الکتریکی می باشد که نیروی الکتریسیته را به مکانیکی تبدیل می کند. برق از باتری گرفته شده و در طی عبور از سیم پیچ درون استارت، باعث چرخاندن چرخ دنده های استارت می گردد که این عمل باعث می شود، چرخ دهنده های استارت با چرخ دنده های موتور خودرو درگیر شده و آن را نیز بچرخاند.  برای روشن شدن موتور خودرو، نیاز است که دور موتور به حداقل دور راه اندازی لازم در خودرو برسد. این دور موتور حداقلی در موتور خودروها معمولا ۱۰۰ دور بر دقیقه می باشد. وظیفه استارت خودرو، رساندن دور موتور خودرو به این میزان حداقلی برای راه اندازی خودرو ال نود شما می باشد. هنگامی که سوئیچ را می چرخانیم، انرژی الکتریکی از باتری به استارت ارسال شده و استارت با چرخاندن موتور، باعث روشن شدن خودرو می گردد. 

استارت کامل ال 90 اصلی  

 

(جهت مشاهده بیشتر لوازم ال 90 به صفحه مربوطه مراجعه نمایید)

 

اجزاء اصلی استارت

 

  •          پوسته استارت

پوسته استارت تشکیل شده است از یک استوانه که همان پوسته اصلی است، از جنس فولاد ساخته شده است.

  •          بالشتک‌ها

 چهار عدد بالشتک که از جنس فولاد است. درون پوسته نصب می‌شود که بایستی حوزه مغناطیسی در اطراف آنها ایجاد شود.

  •          سیم پیچ

 یک حلقه سیم پیچ به دور بالشتک‌ها پیچیده می‌شود. هر استارت دارای ۴ حلقه سیم پیچ است. با کمک بالشتک و نیروی الکتریکی، وظیفه ایجاد حوزه مغناطیسی را به عهده دارند.

  •          اتوماتیک

 این قطعه استوانه‌ای کوچک است که بر روی پوسته اصلی در پوش جلویی استارت نصب می‌شود. وظیفه اصلی این قطعه انتقال الکتریسیته به سیم پیچ بالشتک است. همزمان با پیش راندن دنده، استارت توسط دو شاخه دنده است. این پیش راندن باعث درگیری دنده استارت با دنده فلایویل می‌شود.

  •          دنده استارت

 این قطعه بر روی شفت آرمیچر و روی مارپیچ شفت آرمیچر قرار دارد. تنها در یک جهت خلاص و در جهت مخالف درگیر می‌شود. وظیفه این قطعه انتقال نیروی گردشی مکانیکی از آرمیچر به دنده فلایویل و چرخاندن فلایویل است.

  •          آرمیچر

 این قطعه در مرکز شفت خود دارای پره‌های چک است که سیم پیچ در داخل این هسته پیچیده شده و دو سر سیم پیچ به کالکتور متصل به سر شفت وصل است. وظیفه این قطعه ایجاد حوزه مخالف حوزه بالشتک است. در این زمان قطب‌های هم نام همدیگر را می‌رانند و باعث چرخش آرمیچر می‌شود.

  •          زغال استارت

 این قطعه از جنس کربن نرم و ترکیب درصد کمی مس است. وظیفه اصلی این قطعه رساندن الکتریسیته بر سر کالکتور آرمیچر جهت ایجاد حوزه مغناطیسی است.

  •          کلگی استارت

 این قطعه از جنس آلومینیوم خشک ساخته شده است. محل نصب پوسته اصلی اتوماتیک استارت بوده و نگهدارنده شفت آرمیچر است. البته شفت آرمیچر از سمت جلو درون بوشی که بر روی کلگی نصب شده، می‌نشیند.

  •          درپوش انتهای استارت

 این قطعه محل قرارگیری زغال‌های مثبت و منفی است. همچنین نگهدارنده شفت آرمیچر از انتهای آن نیز هست. شفت آرمیچر درون بوشی که روی درپوش انتهایی نصب شده، می‌نشیند.

  

عوامل استارت نخوردن خودرو ال 90

 

اگر ماشین شما استارت نخورد، علت های زیادی وجود دارد اما بهتر است برای تصمیم درست از ساده ترین علت ها شروع کنید تا زمان را بیهوده از دست ندهید .

  • باتری تمام شده
  • باتری خراب شده
  • باتری خالی شده
  • باتری شارژ شده
  • سوئیچ قطع شده
  • سیم کشی استارت
  • خرابی استارت
  • خرابی سیم کشی و اتصالات  

 

باتری فرسوده

استارت نخوردن خودرو شاید به دلیل باتری از کار افتاده باشد .اگر می خواهید بفهمید علت استارت نخوردن خودرو ، باتری از کار افتاده است ،خودرو را باتری به باتری کرده و در صورت استارت خوردن, باتری ماشین را تعویض و اتصالات را تمیز کنید.

سوئیچ معیوب

یکی از علت های استارت نخوردن خودرو سوئیچ معیوب است .اگر می خواهید بدانید مشکل از سوئیچ است سوئیچ را در حالت باز و نه در حالت استارت کامل قرار دهید . اگر باطری سالم باشد و چراغ ها هشدار دهنده روشن نشدند مشکل از سوئیچ است. اگر سوئیچ موتور سالم باشد سوئیچ را برای استارت کامل بچرخانید در این حالت در اکثر خودروها چراغ های هشداردهنده خاموش خواهند شد.

سیم پیچ

یکی از علت های استارت نزدن ماشین سیم پیچ احتراق آن است که برای تست دقیق و اندازه گیری مقاومت آن به مولتی متر نیاز است. اگر سیم پیچ به درستی کار نکرد می توانید آن را عوض کنید.

دلیل کلاه توزیع

گاهی اوقات به خصوص در هوای مرطوب کلاه توزیع معیوب مانع استارت خوردن خودروی شما شود اما این مشکل به ندرت اتفاق می افتد . اگر خودرو شما استارت نخورد کلاه توزیع را خارج کرده رطوبت آن را بررسی کنید سپس به وسیله ی پارچه ی خشک و تمیزی رطوبت آن را خشک کنید و اگر ترک داشت آن را عوض کنید.

شکستگی سیم پیچ

شکستگی در قسمتی از سیم پیچ ممکن است سبب استارت نخوردن خودرو شود . اگر خودرو شما استارت نمی خورد، اتصالات سیم پیچ را به خوبی بررسی کنید.

اتصالات الکترونیکی

گاهی استارت نخوردن خودرو به علت اتصالات الکترونیکی است که خودتان نمی توانید آن ها را بررسی کنید و باید برای بررسی آن ها پیش متخصص این کار بروید اما می توانید تمام اتصالات کاپوت را بررسی کرده و ازاستحکام آنها مطمئن شوید.

پمپ سوخت و رله

برای چک کردن پمپ سوخت می توانید تست فشار را در صورت داشتن تجهیزات روی سیستم سوخت خودرو انجام دهید. از آنجایی که بیشتر افراد دسترسی به تجهیزات تست فشار را ندارند ابتدا باید اتصالات الکترونیکی را چک کنید. به وسیله ی تستر جریان ,در حالی که سوئیچ به حالت روشن قرار دارد, جریان سر مثبت پمپ سوخت رابررسی نمایید. اگر وضعیت عادی بود مرحله ی بعدی را امتحان کنید. اگر نه فیوز را بررسی نمایید. اگر فیوز هم سالم بود مشکل از رله ی پمپ سوخت می باشد.

فیلتر سوخت

اختلال در فیلتر سوخت موجب می شود، موتور به سوخت دسترسی پیدا نکند. اگر خودرو شما استارت نزد ممکن است مشکل از فیلتر سوخت باشد پس باید شما پس از هر 20,000 کیلومتر فیلتر سوخت را تعویض نمایید.

استارت شل

گاهی استارت نزدن خودرو به علت پیچ و مهره ی شل استارت، است که مانع روشن نشدن موتور می شود.

انژکتور معیوب

اگر خودرو شما استارت نخورد ممکن است مشکل از انژکتور معیوب، مخصوصا زمانی که موتور گرم است، باشد که مانع از رسیدن سوخت به موتور می شود.

سوپاپ سرد و معیوب استارت

اگر خودرو استارت نخورد ممکن است علت از شیر معیوب استارت زمانی که موتور سرد است، باشد.

چرخ لنگر رنده و یا چرخ دنده حلقه ای

اگر دندانه ای از بین برود صدای جیغ و گوش خراشی خواهید شنید و استارت شروع به چرخیدن می کند و نخواهد زد.

ECU یا MAF معیوب

یکی از علت های استارت نخوردن خودرو عملکرد نامناسب کامپیوتر اصلی موتور یا سیستم های الکترونیکی است که برای برطرف نمودن آن باید ماشین را به تعمیرگاه برد.

 

 

 

 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
L89

مشخصات

برند خودرو
رنو
مدل خودرو
ال 90
توضیحات
استارت ال 90
کشور سازنده
لهستان
گارانتی
گارانتی اصالت کالا
خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
شرمنده موجود نیستناموجود
1,449,000 تومان
(4)
کمک جلو ال 90 وظیفه کنترل نوسانات ایجاد شده در فنر خودرو و جذب ضربات ناشی از حرکت خودرو روی جاده را دارد. خرید کمک فنر ال 90 اورجینال به علت کیفیت بالای آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، با خرید کمک فنر ال 90 اصلی...
16 محصولات مشابه در شاخه های مختلف:
462,000 تومان
خرید فولی سر میلنگ ل 90 اورجینال به علت کیفیت بالای آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، بنابراین با خرید فولی سر میلنگ ال 90 اصلی می توانید از عمر مفید و طولانی مدت آن برخوردار شوید و با توجه به اهمیت بالای این قطعه...
شرمنده موجود نیستناموجود
2,140,000 تومان
اکسل عقب ال 90 یکی از مهم ترین و اساسی ترین لوازم مصرفی هر نوع خودرویی به شمار می آید. به جرات می توان گفت یکی از حیاتی ترین لوازم های یدکی ماشین ال ۹۰ است. با توجه به اینکه این قطعه نقش بسیار مهمی را در خودرو ایفا می...
5,100,000 تومان
(2)
 خرید مجموعه فن ال 90 اصلی به علت کیفیت بالای آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، بنابراین با خرید مجموعه فن اصلی ال 90 رومانی می توانید از عمر مفید و طولانی مدت آن برخوردار شوید و با توجه به اهمیت بالای این قطعه در...
1,400,000 تومان
برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید: 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
شرمنده موجود نیستناموجود
580,000 تومان
(4)
ترموستات رنو ال نود یکی از قطعات اصلی و مهم در خودرو به شمار می آید که وظیفه  اصلی و مهم آن کنترل دمای آب در موتور ماشین است. خرید ترموستات ال 90 اورجینال به علت کیفیت بالای آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد،...
شرمنده موجود نیستناموجود
3,600,000 تومان
(1)
برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
640,000 تومان
(8)
گردگیر پلوس کامل ال 90 قطعه ای قیف مانند است که در انتهای پلوس قرار دارد و از برخورد گرد و خاک و ...با سر پلوس جلوگیری می کند. خرید گردگیر پلوس ال 90 اصل به علت کیفیت بالای آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، بنابراین...
105,000 تومان
(1)
 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
250,000 تومان
 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
1,665,000 تومان
 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
4,800,000 تومان
برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
1,630,000 تومان
لنت جلو ال 90 یکی از قسمت های مهم و اساسی سیستم ترمز به شمار می آید. زیرا این قطعه از هر خودرو با جان و زندگی سرنشينان آن ارتباط مستقیمی را دارد.بنابراین با خرید لنت جلو اصلی ال 90 و تعویض به موقع می توانید از این...
1,100,000 تومان
برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد.     
980,000 تومان
(1)
وظیفه بلبرینگ چرخ جلو ال 90 در خودرو، به حرکت درآوردن اجسام سنگین است همچنین مانع از ساییدگی آن ها به یکدیگر می شود. کیت بلبرینگ چرخ جلو اس ان آر فرانسه به همراه خار نگهدارنده سیم ،خار معمولی و مهره پلوس می باشد. خرید...
650,000 تومان
برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
880,000 تومان
(6)
برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
نظرات
بدون نظر

نظرات خود رابیان کنید و کد تخفیف بگیرید

  • ارزش خرید نسبت به قیمت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

ورود/ثبت نام

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم