به فروشگاه ما خوش آمدید ، پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما هستیم .

مشخصات فنی کپچر

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش
دوست داشتن1

مشخصات فنی کپچر :
فروشگاه اینترنتی جی خودرو قصد دارد در این مقاله به بررسی مشخصات و ویژگی های خودرو کپچر بپردازد. رنو کپچر کراس اوور یکی از خودروهایی می باشد که پس از برجام توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شد. مشخصات فنی کپچر بسیار عالی و بی نظیر است و به همین دلیل از زمانی که وارد بازار ایران شدن بسیاری از افراد این خودرو را خریداری نمودند. این خودرو در سال 2013 معرفی شد و طرفداران بسیاری را جذب کرد. کپچر به علت مشخصات فنی که در نوع خود بسیار عالی و بی نظیر بوده و در کشورهایی همچون روسیه، اسپانیا و برزیل تولید شده؛ سبب شد تا افراد زیادی این خودرو را خریداری نمایند .این خودرو را می توان رقیب خودروهایی مانند سانگ یانگ تیوولی دانست چرا که بازار اروپا توانست موفقیت خوبی را در فروش به دست آورد و در اولین سالی که عرضه شد بعد از رنو داستر و نیسان جوک ، در رده سوم از نظر فروش قرار گرفت.
در این چند سال در بازار خودروی بسیاری از کشورهای دنیا این خودرو به دلیل ظاهر زیبا و همچنین مشخصات فنی کپچر محبوبیت چشمگیری را به دست آورده است. این خودرو یکی از خودروهای جمع‌وجور است و همچنین به دلیل عملکرد قابل قبولی که دارد، انتخاب بسیاری از افراد شده است. البته ناگفته نماند فضای مناسب و قیمت مناسبی که خودرو کپچر دارد در انتخاب بسیاری از مردم بی تاثیر نمی باشد. شرکت رنو زمانی که این خودرو را وارد بازار خودروی جهان نمود با موجب طرفداران بسیاری مواجه گشت و از آنجایی که مشخصات فنی کپچر بسیار عالی بود به عنوان رقیب بسیاری از خودروها تلقی گشت.

مشخصات فنی کپچر


معرفی مشخصات فنی کپچر :


همانطوری که بیان کردیم یکی از مهمترین علت های محبوبیت خودرو کپچر به دلیل مشخصات فنی کپچر می باشد که برای اینکه با این مشخصات آشنایی بیشتری داشته باشید آنها را در ادامه معرفی می کنیم.
1. موتور :
یکی از مهمترین و بهترین مشخصات فنی کپچر که بسیاری از افراد از آن رضایت دارند موتور آن می باشد، موتور این خودرو 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد که هر یک از آنها در نحوه عملکرد خود بسیار عالی عمل می کنند. [برای مشاهده و خرید لوازم یدکی موتوری کپچر کلیک کنید.]
2. حجم موتور :
حجم موتور خودروی کپچر 1197 سی سی می باشد و این موضوع نشانگر قدرت بالای موتور می باشد.
3. حداکثر قدرت :
قدرت این خودرو 116 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه می باشد. (برای مشاهده و خرید روغن موتور FOCHS کلیک کنید.)
4. حداکثر گشتاور :
گشتاور خودرو کپچر 190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه می باشد.
5. جعبه دنده :
یکی دیگر از مهمترین مزیت های این خودرو این است که جعبه دنده آن 6 سرعته می باشد و به صورت خودکار می باشد، همچنین این خودرو دو کلاچ دارد که رانندگی ا برای افراد آسان تر کرده است.
6. حداکثر سرعت :
حداکثر سرعت این خودرو 192 کیلومتر در ساعت می باشد و این ویژگی یکی دیگر از مهمترین مشخصات فنی کپچر به شمار می رود.
7. وزن و اندازه :
وزن این خودرو به طور دقیق 1180 کیلیوگرم است و اندازه آن در طول 4122، در عرض 1778 و در ارتفاع 1566 می باشد. همچنین فاصله ای که بین دو محور خودرو وجود دارد 2606 میلی متر می باشد.



مشخصات فنی کپچر و قوای محرکه آن :
مشخصات فنی کپچر در مورد قوای محرکه آن ویژگی های متنوعی دارد که برای اینکه با آنها آشنایی بشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را ارائه می دهیم.
- انواع پیشرانه های آن :
شرکت رنو خودروی کپچر مدل ۲۰۱۷ را در مدل های متنوعی با پیشرانه‌ های بنزینی و دیزلی عرضه کرده است. مشخصات فنی کپچر بنزینی آن به این گونه است که با پیشرانه‌هایی با حجم ۸۹۸ و ۱۱۹۷ سی‌سی عرضه می گردد و بر اساس اطلاعات موجود در شرکت رنو، این پیشرانه‌ها قادر به تولید توان بیشینه‌ی ۹۰ و ۱۲۰ اسب بخار می باشند. توان بیشینه‌ی هر دوی آنها در دور موتور ۵۰۰۰ دور بر دقیقه عملکرد بسیار عالی و بی نظیری دارد.
یکی از مهمترین مشخصات فنی کپچر در شرکت رنو این است که، برخی از مدل های آن را با نمونه‌ی ضعیف‌ تر پیشرانه ها که تنها جعبه‌ دنده‌ هایی دستی دارند تولید می کند. اما باید بدانید مدل‌هایی که پیشرانه‌ی آنها ۱۲۰ اسب بخار می باشد هم عرضه می شود که آنها دو نوع می باشند که یکی از آنها جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ دستی و دیگری ۶ سرعته‌ اتوماتیک دو کلاچه می باشد و شما می توانید هر یک را که مایل هستید را سفارش دهید. یکی از نکات منفی در ارتباط با مشخصات فنی کپچر این است که این از سیستم چهارچرخ محرک بهره ای نبرده است. توان خروجی پیشرانه‌ آن تنها به چرخ‌‌های جلویی اش منتقل می گردد و بدون شک این مسئله تأثیری منفی در عملکرد خودروی کپچر خواهد گذاشت.

(برای مشاهده و خرید لنت چرخ جلوی کپچر کلیک کنید.)

مشخصات فنی کپچر



- مشخصات پیشرانه های کپچر تولید ایران :
خودروی کپچر در داخل کشور به وسیله شرکت ایران‌ خودرو و تنها با پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری و جعبه‌دنده‌ ای که خودکار است تولید می شود. پیشرانه‌ی آن از چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده و یکی دیگر از مشخصات فنی کپچر تولید ایران این است که، از توربوشارژر قوی و با کیفیتی بهره می‌برد. عملکرد سوپاپ‌های این خودرو توسط سیستم VVT یا سیستم زمان‌ بندی متغیر سوپاپ‌ ها به طور بسیار دقیق تنظیم می شود.
طبق گزارش های ایران‌خودرو مشخصات فنی کپچر در قسمت پیشرانه به این گونه می باشد که، قادر است حداکثر توان ۱۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر را به خوبی تولید کند، همچنین باید بدانید دورهای موتور آن به ترتیب ۴۹۰۰ و ۲۰۰۰ دور بر دقیقه می باشد. حداکثر سرعتی که رنو کپچر دارد ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت و مدت ‌زمانی که برای رسیدن به آن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد ۱۰.۹ ثانیه می باشد. ایران ‌خودرو میزان مصرف سوخت این خودرو را در حالت ترکیبی، ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام نموده است.
- سیستم تعلیق :
یکی دیگر از مشخصات فنی کپچر که مربوط به قوای محرکه آن می باشد، سیستم تعلیق است. در مورد سیستم تعلیق این خودرو باید بگوییم کمپانی سازنده‌ آن که کشور فرانسه می باشد، سیستم تعلیق قسمت جلو را از نوع مک‌ فرسون مستقل و قسمت عقب را از نوع سیستم تعلیق نیمه ‌مستقل با فنر هایی که پیچشی هستند انتخاب نموده است. شرکت رنو برای چرخ‌های جلویی این خودرو ترمز دیسکی را برگزیده است، ولی برای چرخ‌های عقب، از ترمزهای کاسه‌ای استفاده کرده است. در واقع باید بدانید که این موضوع یکی از نقاط ضعف این خودرو به شمار می آید.


مشخصات فنی کپچر در طراحی بدنه :
مشخصات فنی کپچر در مورد طراحی آن به گونه ای می باشد که پیش از این در نیسان جوک و رنو کلیو به کار گرفته شده است.. این خودرو که طول آن 4122 میلی متری می باشد، مقداری از هاچ بک کلیو که طول آن 3986 میلی متر می باشد طویل تر است اما باید بدانید به میزان بسیار اندکی از نیسان جوک 4135 میلی متری کوتاه تر می باشد. در نمای خارجی خودروی کپچر از دو رنگ استفاده شده است و طراحی که در آن انجام شده است از بسیاری لحاظ به رنو کلیو که برادر کوچک تر این خودرو می باشد شباهت دارد. چراغ های جلویی که تا بخش جانبی خودرو کشیده می شوند یکی از مهمترین نشانه های بزرگ رنو می باشد که در دماغه ی خودرو نصب شده و همچنین انحنای جانبی آن بسیار جذاب است. [برای مشاهد و خرید لوازم یدکی بدنه کپچر کلیک کنید.]

یکی دیگر از مشخصات فنی کپچر در نمای عقب خودرو این است که، چراغ های کوچک و عریض آن به همراه ستون های انتهایی پنجره ها که به سمت بالا کشیده می شوند بر جذابیت آن بسیار افزوده است، درحالی که باید بدانید قوس عریض و برجسته ی چرخ های این خودرو، حس خودرویی کاملا اسپرت را به شما می دهد. به طور کلی باید بدانید طراحی نمای خارجی کپچر بسیار جذاب و خاص می باشد و نمی توان مشکل خاصی از این نظر به آن وارد کرد. رنو کپچر خودرویی می باشد که با طراحی چشمگیر و زیبایش می تواند بسیاری از نگاه ها را به سوی خود جذب کند. طبق ادعایی که شرکت رنو داشته، این خودرو به گونه ای طراحی شده تا نقش خودروهای چند منظوره را ایفا کند.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی کپچر که مربوط به طراحی آن می باشد داشته باشید در ادامه توضیحاتی را ارائه می دهیم:


1. فضای داخلی :
خودرو کپچر کاملاً یک مدل زیبا و جمع و جور است و به همین دلیل مشخصات فنی کپچر هم عملکرد بسیار با دقتی در خودرو دارند. طول این خودرو 4/1 متر می باشد و ارتفاع آن 1/53 متر است. فاصله ای که با زمین دارد 200 میلی متری می باشد و این فاصله بسیار مناسب است. فضای داخلی خودرو بسیار آراسته می باشد و ترکیب طراحی آن انعطاف پذیر و شیک و جذاب است. افرادی که بلند قد هستند زمانی که در صندلی های عقب می نشینند بدون شک مایل هستند اندکی بیشتر فضا برای زانوهای خود داشته باشند. ولی در همین حال باید بدانید در این خودرو به اندازه کافی فضا وجود دارد.
2. راحتی خودرو :
یکی از مشخصات فنی کپچر این است که در سرعت های بالا، اندکی ناپایداری در آن مشاهده می گردد، ولی باید بدانید نسبت به بسیاری از خودروهایی که کوچک هستند آرامش و سکوت بیشتری دارد. صندلی های خودرو کپچر کاملاً نرم می باشند و به همین دلیل در ابتدا احساس راحتی بسیاری خواهید کرد. اما در مسافرت هایی که طولانی می باشند احتمالاً این صندلی ها تکیه گاه مناسبی نخواهند بود. با این که خودرو کپچر در برخی از مسیرهای ناهموار مقداری ناپایداری از خود نشان می دهد، ولی شرایط سوار شدن بر آن وضعیت چندان ناگواری ندارد و سیستم تعلیق این خودرو در پستی و بلندی های خیابان های شهر عملکرد بسیار خوبی دارد. زمانی که سرعت شما تا حدودی زیاد است کمی نویز باد در داخل کابین احتمالا شنیده خواهد شد ولی اگر مشخصات فنی کپچر را با یک نیسان جوک یا اشکودا مقایسه نماییم بدون شک این خودرو شرایط بسیار آرام تری دارد.

مشخصات فنی کپچر



3. طراحی داشبورد :
در برخی از مدل های این خودرو که قیمت آنها بالاتر است مشخصات فنی کپچر کاربرد بهتری دارند. امّا کپچر هایی که ارزان قیمت تر می باشند شرایط پر از زحمتی را از این نظر دارند. به طور کلی باید بدانید مدل های دینامیک این خودرو ، یک سیستم کنترل با صفحه نمایش لمسی را دارا می باشند که کار را بسیار راحت تر کرده است چرا که دارای سرعت واکنش لمسی بالایی می باشد. تنها ایرادی که این سیستم دارد، طراحی کلیدهای صفحه ای آن می باشد که آنها بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند و همین مسئله احتمالاً در فشار دادن کلیدها در زمان رانندگی مشکل ایجاد نخواهد کرد. مواد پلاستیکی که در این خودرو به کار رفته رفته است ، اندکی حس سختی و ارزان قیمت بودن آن را نشان می دهد ولی با این وجود کنترل های چرخشی سیستم تهویه، شرایط جذاب تری دارند.


معایب مشخصات فنی کپچر :
بسیاری از کسانی که خودروی کپچر را خریداری نموده اند در این خودرو مشکل و معایبی را بیان نکرده اند، چرا که عملکرد این خودرو بسیار مناسب می باشد و در مقایسه با خودروهایی که گران تر هستند پرقدرت و با کیفیت است. به طور کلی مشخصات فنی کپچر ایراد خاصی ندارد، ولی برخی از افراد ایرانی بر روی مشخصات فنی کپچر تنها ایرادی که گذاشته اند حجم کم موتور آن می باشد. ولی ویژگی های دیگر آن دارای ایراد و مشکلی نمی باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد عملکرد این خودرو رضایت دارند.


بسیاری از ایرانیان حجم موتور خودرو را به عنوان اولین گزینه برای انتخاب یک خودرو خوب در نظر می گیرند و اگر تصمیم بگیرند ماشین مناسبی برای خود خرید کنند، اولین پرسشی که از فروشنده خواهند داشت این است که حجم موتور خودرو چند لیتر می باشد. بنابراین اگر شما هم از حمله همین دسته از افراد هستید باید بدانید که به طور کلی از خرید خودروی کپچر منصرف شوید چرا که این خودرو از یک موتور 1.2 لیتری توربو شارژر بهره برداری می کند و عملکرد آن قابل مقایسه با محصولاتی مانند جکS5 با موتور 2.0 توربو نمی باشد. بر این اساس یکی از مهمترین معایب مشخصات فنی کپچر همین ویژگی آن می باشد که بیشتر افراد ایرانی به این موضوع اهمیت می دهند.

 

به طور کلی امکانات، ظاهر و لوازم یدکی کپچر اورجینال برای کسانی که به دنبال خودرویی با ظاهر زیبا و کیفیت مناسبی هستند انتخال هوشمندانه ای می باشد.

برچسب: کپچر
محصولات مرتبط
485,000 تومان
برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد.  
968,000 تومان
این قطعه به همراه دو عدد بوش طبق و یک سیبک زیر کمک می باشد. برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا...
410,000 تومان
 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

ورود/ثبت نام

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم