به فروشگاه ما خوش آمدید ، پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما هستیم .

مشخصات فنی ساندرو

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش
دوست داشتن5

مشخصات فنی ساندرو :

فروشگاه اینترنتی جی خودرو قصد دارد در این مقاله به بررسی مشخصات و ویژگی های خودرو ساندرو بپردازد. ساندرو  به دلیل داشتن مشخصات فنی ساندرو  بسیار عالی و بی نقص از گذشته تا به امروز در ایران طرفداران بسیاری داشته است. آمار فروش ساندرو در ایران بسیار خوب بوده، به همین دلیل این خودروی زیر مجموعه رنو فرانسه همانند تندر 90 در کمپانی های خودروسازی داخلی مونتاژ می شوند و شباهت های زیادی از لحاظ فنی با یکدیگر دارند. به جرات می توانیم بگوییم که در بین خودروهای داخلی بهترین آمار را خودروی ساندرو در اختیار گرفته است.

تندر 90 با وجود ظاهر غیر امروزی که دارد سالهای زیادی است در ایران یکه تازی می کند، چرا که دارای قیمت بسیار مناسب و کیفیت بسیار عالی و بی نقصی می باشد، ساندرو هم که به تازگی تولید شده و به دلیل مشخصات فنی درآمد خوبی را به سازنده اش داده است هرچند باید بدانید این خودرو هم چندان به روز نیست. رنو ساندرو  که ساخت در ایران می باشد از نظر مشخصات فنی با تندر ۹۰ شباهت دارد و یکسان است. در خصوص فرم این خودرو هم باید بدانید که با لوگان مشترک است. به دلیل مشخصات فنی ساندرو و عملکرد عالی ای که دارد امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده و به همین دلیل به کشور های دیگر هم ارسال می شود.

  

مشخصات فنی ساندرو

  

تفاوت مشخصات فنی ساندرو اتوماتیک و دستی :

از نظر اتوماتیک و دستی بودن دنده باید بدانید این دو مدل ساندرو با یکدیگر تا حدودی تفاوت دارد تفاوت های آنها به شرح زیر است :

- در دنده های اتوماتیک؛ زه، آینه ها، دستگیره درب های خودرو همرنگ بدنه خودرو می باشند و این ویژگی موجب زیباتر شدن ظاهر خودرو شده است و همچنین باید بدانید مشخصات فنی آن هم بهتر از نوع دستی آن می باشد.

- در دنده های دستی؛ زه، آینه ها و درب های خود به رنگ سیاه هستند و شما از این طریق می توانید متوجه شوید که این خودرو نوع دستی آن می باشد.

(برای مشاهده و خرید آینه چپ ساندرو و آینه راست ساندرو کلیک کنید.)

مشخصات فنی ساندرو استپ وی :

همانطوری که می دانید هم اکنون در کشور ما رنو ساندرو استپ وی تولید می شود و این خودرو طرفداران بسیاری دارد. این خودرو طبق ادعای شرکت سازنده آن در کلاس خودروهایی مانند کراس اوور قرار دارد.

تفاوتی که بین رنو ساندرو استپ وی با رنو ساندرو هاچ بک وجود دارد به طور معمول ظاهری می باشد، اما شرکت سازنده این خودرو مدعی شده که مشخصات فنی ساندرو استپ وی دارای تفاوت های زیر می باشد :

 

- مصرف سوخت این مدل نسبت به مدل هاچ بک بسیار کمتر است.

- گیربکس در نسخه دستی به کار رفته است از JH3 به JHQ تغییر پیدا کرده که به همین دلیل کلاچ هیدرولیکی و مکانیسم لیور کابلی هم تغییر پیدا کرده اند.

- از نظر مشخصات فنی ساندرو تا حدودی با یکدیگر برابرند، با وجود تغییر کلاس  که در هریک از آنها وجود دارد شاهد پیشرانه مشترک بین آنها هستیم.

- رنو ساندرو استپ وی نسبت به مدل دیگر ارتفاع بیشتری دارد و این ارتفاع حدود 50 میل متر  بیشتر شده است.

- فضای بار در رنو ساندرو استپ وی نسبت به مدل دیگر یعنی مدل هاچ بک بسیار بیشتر شده است.

- طول و عرض هریک از آنها تا حدودی با یکدیگر برابر می باشد.

- بر روی قوس چرخ های رنو ساندرو استپ ضربه گیری وجود دارد که رنگ آن سیاه می باشد و بر روی قوس چراغ های خودرو جا خوش کرده است که این امر موجب گشته ظاهر خودرو بسیار زیباتر شود.

-  در قسمت تحتانی سپر نوار کرومی قرار گرفته است که در زیبایی خودرو تاثیر بسیاری دارد

- دو باربند هم به شکل کاملا استاندارد و ویژه بر روی سقف استپ وی وجود دارند که در نوع هاچ بک آن وجود ندارد.

- در کابین هیچ تفاوتی بین مدل استپ وی و هاچ بک وجود ندارد. بر این اساس باید بدانید از نظر مشخصات فنی ساندرو تفاوتی بین این دو مدل چندان وجود ندارد ولی از نظر ظاهری با یکدیگر تفاوت هایی دارند که آن هم به دلیل زیبایی بیشتر مدل استپ وی می باشد.

  

مشخصات فنی ساندرو

 

محاسن و معایب مشخصات فنی ساندرو :

     هر یک از خودروهایی که تولید می شوند دارای محاسن و معایبی هستند که شما باید نسبت به آنها اطلاعات خود را بیشتر کنید. برای اینکه با محاسن و معایب مشخصات فنی ساندرو آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را ارائه می دهیم و نکاتی را بیان می کنیم که بسیار کلیدی و مهم می باشد.

معایب :

 1. صدای موتور :

اگر بخواهیم یکی از مهمترین معایب مشخصات فنی ساندرو را بیان کنیم باید در مورد صدای موتور آن توضیحاتی را ارائه دهیم. بیشتر دارندگان خودروی رنو ساندرو از نفوذ صدای موتور به داخل کابین گلایه بسیاری می کنند، این افراد بیان می کنند که در سرعت های بالا صدای موتور بیشتر به داخل کابین نفوذ پیدا می کند و موجب آزار سرنشینان می گردد نفوذ صدای موتور به داخل کابین در مدل اتومات این خودرو بیشتر از مدل دستی آن می باشد به گونه ای که اگر از یک دارنده رنو ساندرو اتومات بزرگترین ایراد آن را بپرسید، بدون شک متوجه خواهید که صدای موتور مهمترین معایب آن می باشد.

علت اصلی این موضوع وجود گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک نسل چهارم در این خودرو می باشد، در واقع باید بدانید این گیربکس تا حدودی قدیمی است که  با روشن کردن کولر این صدا به اوج خود می رسد. بسیاری از خودروهای ساندرو که مدل اتومات هستند این ایراد را دارند، ولی باید بدانید از آنجای که روز به روز هر چیزی پیشرفت می کند، در تولید جدید ساندروی اتومات این ایراد را اصلاح کرده اند و دیگر مشخصات فنی ساندرو از نظر صدای موتوری بهبود پیدا کرده است. [برای مشاهده و خرید لوازم یدکی موتوری ساندرو کلیک کنید.]

2. طراحی آن به روز نیست :

یکی از نکاتی که باید قبول کنیم این است که، در بازار ایران خودروهایی که تولید می شوند در بازه قیمتی خود انتخاب خوبی برای خرید می باشند اما این را هم باید بپذیریم که خودروی ساندرو از نظر طراحی تا حدودی قدیمی می باشد. بسیاری از افرادی که خودروهای مدرن و شیک می خواهند باید توقع خود را در خرید ساندرو تا حدودی پایین بیاورند.

این خودرو مانند برخی از خودروهای دیگر که تولیدی ایران هستند، در هیچ کجای دنیا تولید نمی شوند و تنها در ایران تولید می گردند و به کشورهای دیگر صادر می شوند. ولی باید بدانید هم اکنون داچیا رومانی در حال عرضه  کردن مدل جدید رنو ساندرو می باشد چرا که تولید رنو ساندرو در ایران سال های زیادی است که کنار گذاشته شده، همچنین ال 90 هم در ایران همین وضعیت را دارد. مشخصات فنی ساندرو که رومانی آن را تولید می کند بسیار با کیفیت می باشد و بیشتر معایبی که مدل های قبلی آن داشتند را ندارد.(برای مشاهده و خرید چراغ جلو چپ ساندرو ، چراغ جلو راست ساندرو ، خطر عقب راست ساندرو و خطر عقب چپ ساندرو کلیک کنید.)

3. فرمان :

بسیاری از دارندگان خودروی ساندرو، از سفت بودن فرمان آن شکایت می کنند، و معتقد می باشند که این امر در این بازه قیمتی یکی از مهمترین معایب مشخصات فنی ساندرو به شمار می رود. ولی اکنون در ساندروی نسل دوم دیگر این ایراد وجود ندارد.

4. ترمز :

بدون شک ترمز در بالا بردن سطح ایمنی خودرو تاثیر بسیار زیادی دارد، و اگر ترمز دیسکی باشد تاثیر بهتری خواهد داشت.  اما متاسفانه باید بدانید در رنو ساندرو فقط در بخش جلو شاهد ترمز دیسکی می باشیم و در ترمز عقب ترمز کاسه ای وجود دارد، که این امر یکی  از معایب مشخصات فنی ساندرو هاچ بک و استپ وی به شمار می رود. (برای مشاهده و خرید لنت جلو اصلی ساندرو کلیک کنید.)

5. باک :

این ایراد تنها مختص به مدل اتومات خودروی رنو ساندرو می باشد، چرا که با وجود مصرف سوخت بسیار بالای آن حجم باک آن تنها 50 لیتر می باشد و این موضوع موجب می شود که زود به زود شما به سراغ پمپ بنزین بروید، این ویژگی خودرو در مسافرت ها بیشتر  خودش را نشان می دهد و دارنده خودروی را بدون شک آزار خواهد داد. البته همانطوری که بیان کردیم و متوجه شدید در تولید نسل دوم ساندرو تمامی ایرادهای مشخصات فنی ساندرو بهبود پیدا کرده است و به همین دلیل از نظر استاندارد بودن رتبه خوبی را دریافت کرده است.

 

مشخصات فنی ساندرو

 

محاسن :

  1. ایمنی :

عرضه خودروی ساندرو از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شده است و در همین سال موسسه معتبر ENCAP سه ستاره ایمنی برای مشخصات فنی ساندرو و همچنین مشخصات ایمنی رنو ساندرو نسل اول اعطا نمود، رنو ساندرو نسل دوم هم که در سال ۲۰۱۳ میلادی تولید شد ۴ ستاره ایمنی  را کسب نمود. برای اینکه با این نکات ایمنی آشنایی بیشتری داشته باشید باید بدانید آنها عبارتند از :

- از آنجایی که محافظت از سرنشین های بزرگسال حاضر در خودروی رنو ساندرو بسیار عالی و با کیفیت می باشد به این خودرو سه ستاره ایمنی تعلق گرفت.

- از آنجایی که محافظت از سرنشین های خردسال حاضر در خودروی رنو ساندرو  عالی و بی نظیر می باشد به این خودرو چهار ستاره ایمنی تعلق گرفت.

- همچنین باید بدانید به دلیل محافظت از عابران پیاده هم یک ستاره ایمنی این خودرو دریافت کرد.

- کیسه هوای راننده در این خودرو بسیار عالی می باشد و عملکرد سریع و بی نقصی دارد.

- برای سرنشینان عقب کمربند سه نقطه ای تعبیه شده است که از آن استفاده کنند.

- کیسه هوایی که برای سرنشینان جلو تعبیه شده است است سوئیچ قفل دارد که بتوانید آن را کنترل کنید.

مشخصات فنی ساندرو

2. استاندارد بودن آن :

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد کشور ایران تقریبا در هر ماه مشخصات فنی ساندرو را ارزشیابی و منتشر می کند. در ارزشیابی هایی که به طور متداول توسط این شرکت انجام شده است رنو ساندرو ۴ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کرده و این یعنی خودروی ساندرو بیشتر استانداردهای لازم در یک خودرو را دارا می باشد. از نظر  قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان این خودرو خریداری می شود و به همین دلیل است که بهترین خودروی تولید داخل به شمار می رود. به این ترتیب باید بدانید اگر کیفیت خودرو  و استاندارد بودن آن برای شما مهم است رنو ساندرو را انتخاب کنید، چرا که هم از نظر مشخصات ظاهری و هم از نظر مشخصات فنی ساندرو بهترین خودروی داخلی است.

5. سیستم تعلیق :

در خصوص سیستم تعلیق که در دسته مشخصات فنی ساندرو قرار می گیرد باید بیان کنیم که :

- محور جلوی خودرو دارای سیستم تعلیق مستقل مک فرسون می باشد که بازوی آن جناقی است.

- در محور عقب خودرو  هم سیستم تعلیق نیمه مستقل می باشد که فنرهای مارپیچ دارد.

بر این اساس باید بدانید که خودروی ساندرو سیستم تعلیق هندلینگ و چسبندگی خوبی را در جاده ها دارد و این برای بسیاری از راننده ها به عنوان بهترین مزیت خودرو به شمار می رود، چرا که در تندر ۹۰ امتحان خود را به صورت موفق انجام داده است. این در حالی است که بسیاری از رقبای این خودرو سیستم تعلیق در سطح جاده را ندارند و به همین دلیل قابلیت حرکت در طیف گسترده ای را نخواهند داشت.

6. قدرت :

در ابتدای بیان کردیم که ساندروی موجود در ایران در نسل قدیمی تولید می گردد یعنی همان نسل اول که تولید می شده است، ولی اکنون کمپانی داچیا در حال حاضر نسخه به روزتری را عرضه می کند، که به آن نسل دوم می گویند. به همین دلیل اکنون در خصوص مشخصات فنی ساندرو نسل نخست به شما اطلاعاتی را می دهیم تا با قدرت نسل دوم آن را مقایسه کنید. ساندروی نسل اول به وسیله ی کمپانی پارس خودرو مونتاژ می شد که در آن پیشرانه  K4M 696 را ارائه می دادند، پیشرانه ی K4M 696 اکنون در زیر کاپوت تندر ۹۰ هم قرار گرفته است، و قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۷۵۰ دور بر دقیقه می باشد. گشتاور آن هم ۱۴۰ نیوتن متر در دور موتور ۳۷۵۰ دور بر دقیقه می باشد.

در خصوص سیستم انتقال قدرت در مشخصات فنی ساندرو نسل اول باید گفت که پارس خودرو در دو نسخه دستی و اتوماتیک مشخصات فنی خودروی ساندرو را عرضه می کند، مدل دستی آن از سیستم انتقال قدرت ۵سرعته استفاده می کند، و مدل اتوماتیک آن هم ۴ سرعته می باشد.

به طور کلی امکانات، ظاهر و لوازم یدکی ساندرو اورجینال برای کسانی که به دنبال خودرو پر قدرت باایمنی بالا هستند انتخاب بسیار عالی می باشد.

برچسب: ساندرو
محصولات مرتبط
1,850,000 تومان
(1)
 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد....
شرمنده موجود نیستناموجود
592,000 تومان
 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد. تمامی...
740,000 تومان
این قطعه به همراه دو عدد بوش طبق و یک سیبک زیر کمک می باشد.  برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا...
شرمنده موجود نیستناموجود
403,000 تومان
 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت دارد.
شرمنده موجود نیستناموجود
155,000 تومان
 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت...
شرمنده موجود نیستناموجود
288,000 تومان
 برای تماس بر روی شماره زیر کلیک کنید : 02133962740 هشدار : این قطعه دارای مدل های تقلبی بسیاری در بازار میباشد؛ فروشگاه گرند خودرو با تضمین اصالت کالا این قطعه را به فروش میرساند، و 7 روز ضمانت بازگشت...
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

ورود/ثبت نام

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم